Τετάρτη, 16 Απριλίου 2014

Ο διαλογισμός της αναπνοής

Ο διαλογισμός είναι ένα είδος προσευχής, μία τεχνική που μας βοηθάει να χαλαρώσουμε και να έρθουμε σε επαφή με τον εαυτό μας. Αποτελεί ίσως μία από τις πιο χρήσιμες και αποτελεσματικές μεθόδους για να καταπολεμήσουμε το άγχος της καθημερινότητας και να παραμείνουμε συγκεντρωμένες σε μία πιο θετική και αισιόδοξη πλευρά της ζωής. Όσες δεν έχετε ασχοληθεί με τον διαλογισμό στο παρελθόν, ίσως δυσκολευτείτε λίγο στην αρχή προσπαθώντας να καθαρίσετε το μυαλό σας από τις σκέψεις που παρεμβαίνουν. Σύντομα όμως θα είστε σε θέση να ελέγχετε τη σκέψη σας και θα δείτε την ευεργετική επίδραση του διαλογισμού στο σώμα και το νου σας. Αφιερώστε λίγα λεπτά την ημέρα στο διαλογισμό. Δείτε το ως ένα δώρο προς τον εαυτό σας. Το αξίζετε!
        


Ο διαλογισμός της αναπνοής, είναι η αγαπημένη μου άσκηση διαλογισμού για αυτό και επέλεξα να τη μοιραστώ μαζί σας. Πρόκειται για μία απλή και σχετικά εύκολη τεχνική με ισχυρή και ευεργετική επίδραση τόσο στο πνεύμα όσο και στο σώμα. Προσφέρει την ηρεμία και την χαλάρωση που τόσο έχουμε ανάγκη και βοηθάει αφάνταστα στη συγκέντρωση.




ΑΣΚΗΣΗ: ΕΣΤΙΑΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΝΟΗ
  1. Η στάση του σώματος: Καθίστε οκλαδόν, κατά προτίμηση στο πάτωμα, τοποθετώντας ένα μαξιλάρι στα οπίσθια σας έτσι ώστε να είναι ελαφρός υπερυψωμένα. Αν αυτή η στάση δεν σας βολεύει τότε καθίστε σε μία καρέκλα. Ένα από τα βασικά στοιχεία στη στάση του σώματος είναι να κρατήσετε ίσια την πλάτη σας και τους ώμους χαλαρούς. Τα χέρια ακουμπήστε τα πάνω στα γόνατα και εστιάστε το βλέμμα σας σε ένα αντικείμενο ή κρατήστε τα μάτια σας κλειστά. Προσωπικά προτιμώ να κρατώ τα μάτια μου κλειστά γιατί αυτό με διευκολύνει να συγκεντρώνομαι ευκολότερα. Δοκιμάστε και επιλέξτε την τεχνική που  ταιριάζει σε εσάς.
  2. Η αναπνοή: Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην αναπνοή σας. Αναπνέετε κανονικά από τη μύτη, χρησιμοποιώντας την κοιλιά και όχι το στέρνο. Εστιάστε στην εισπνοή και την εκπνοή σας καθώς διαλογίζεστε. Εισπνεύσετε και εκπνεύστε αβίαστα μετρώντας κάθε αναπνοή και εκπνοή κι όταν φτάσετε στο δέκα, ξαναρχίστε. 
  3. Οι σκέψεις: Θα παρατηρήσετε ότι, κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, θα παρεμβαίνουν διαρκώς σκέψεις που θα σας δυσκολεύουν να συγκεντρωθείτε. Μην αφήσετε αυτό το γεγονός να σας αγχώσει. Πρόκειται για κάτι απόλυτα φυσιολογικό που συμβαίνει σε όλους. Αφήστε τες να φύγουν και συνεχίστε να μετράτε την αναπνοή σας. 
  4. Η ολοκλήρωση: Μετά από περίπου δέκα λεπτά μπορείτε να ολοκληρώσετε την συνεδρία σας και να επιστρέψετε στην καθημερινότητα σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΟΤΙ

Οι φωτογραφίες που χρησιμοποιούνται στο ιστολόγιο μου προέρχονται από το google search ή από τα site και τα blog που μνημονεύονται και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους.
Τα αποσπάσματα video που δημοσιεύονται προέρχονται από το youtube ή άλλα site τα οποία αναφέρονται.
Τα κείμενα είναι δικά μου εκτός μερικών εξαιρέσεων στις οποίες αναφέρεται η πηγή προέλευσης.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ η αναπαραγωγή (ολική ή μερική) του περιεχομένου του blog με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω διαδικτύου με την προϋπόθεση να αναφέρεται εμφανώς η πηγή ως chrissaki.blogspot.gr